Knights Knights
A fierce warrior-class emerges in medieval Europe around 1000 years ago: the knights. They live brutal lives, glorified by tales of chivalry and courtly love that have left us with a skewed idea of knighthood. In reality, it's a world of freezing castles and violent battles, where joust competitions, fair maidens and the crusades are the latest fads.
Men in Iron
Who and what were the knights? How did they live? Castle-builders, royal henchmen, battle-enthusiasts and holy warriors all rolled into one, they are among history's enigmas. The lives of men like Heinrich Thangeln and Reinbold von Rappoldstein vividly illustrate how an ordinary rider could eventually become a knight.