The Autumn Ballad
Qiu Yan (Qiao Xin), the eldest daughter of a scholar's concubine, lives a life of constant marginalization within her own family. Overlooked and mistreated, her only hope for escape is an arranged marriage that unexpectedly falls apart, leaving her reputation in tatters. Determined to clear her name, she begins investigating her husband's mysterious death, crossing paths with Duke Liang Yi (Jeremy Tsui), the head inspector of the government's investigative agency. As they collaborate to uncover the truth, an unlikely friendship develops between them. When Qiu Yan's family faces a sudden accusation that threatens their honor, she and Liang Yi must work together once more to protect her family's reputation. Their professional partnership gradually evolves into a deeper connection, with sparks of attraction growing into a passionate romance. This is a 2022 Chinese romance drama directed by Ding Ying Zhou that explores themes of family, justice, and unexpected love.