The Legend of Vox Machina The Legend of Vox Machina
They're rowdy, they're ragtag, they're misfits turned mercenaries for hire. Vox Machina is more interested in easy money and cheap ale than protecting the realm. But when the kingdom is threatened by evil, this boisterous crew realizes they're the only ones capable of restoring justice. What started as a payday kicks off the origin of Exandria’s newest heroes.
The Terror of Tal'Dorei - Part 1
The ragtag group of adventurers known as Vox Machina are commissioned by Sovereign Uriel to find out who (or what) is decimating villages in the outskirts of Emon.
Vox Machina tells Sovereign Uriel of the monstrous culprit behind the devastating village attacks, and manage to track the creature back to its hidden lair. For the safety of Emon, Vox Machina must rise to the occasion and go face-to-face with a beast that is seemingly impossible to kill.
Vox Machina is invited to the palace for a formal dinner, where Percy encounters murderous figures from his past: the mysterious Lord Sylas and Lady Delilah Briarwood. While gathering more information about the Briarwoods, a battle ensues. In the aftermath, the team discovers Percy’s tortured past has left something dark brewing inside of him.
After ruining Sovereign Uriel’s diplomatic dinner, Vox Machina is confined to their Keep under house arrest. While they stave off boredom, Keyleth convinces Percy to open up about his dark history and Pike fears she has lost her connection to her deity. Meanwhile, a looming new threat is on its way to confront Vox Machina.
Vox Machina journeys to Whitestone to confront the Briarwoods and help Percy reclaim his family home. As they travel, Scanlan studies Delilah Briarwood’s mysterious spell book to uncover clues. But the team’s first road trip is interrupted when the Briarwoods send horrific monsters to retrieve their missing book.
Vox Machina finds Whitestone's holy leader, Keeper Yennen, who tells them of a growing rebellion. The team realizes that to defeat the Briarwoods they will need the help of rebel leader, Archibald Desnay. But first they must stage a daring prison break and confront the Briarwoods’ sadistic jailer, Kerrion Stonefell.