Lady Oscar
Series Follows Oscar François de Jarjayes, a girl raised as a man to become her father's successor.
Oscar! The Destiny of the Rose
General Jarjayes, deprived of the son he desperately wanted, names his newborn daughter Oscar and raises her as a boy. Now an adult she vies for the position of Commander of the Royal Guards for Princess Marie Antoinette.
Marie Antoinette and Madame du Barry’s bitter dispute continues to strain relations between Austria and France. Soon du Barry begins to plot Marie's demise.
Marie reluctantly accedes to Madame du Barry’s presence at the court. Meanwhile, du Barry and Duke Orleans plan to ensure that Marie and Louis-Auguste never come to power.