Lark Rise to Candleford
Laura Timmins says goodbye to her friends and family in Lark Rise to start her first job at the Post Office in the nearby town of Candleford. Postmistress Dorcas Lane gives her a warm welcome, but her loyalties are soon divided over a dispute at Lark Rise about payment for the delivery of telegrams.
A homeless family take advantage of Robert’s charity, leaving their little daughter behind. Sir Timothy is uneasy when Lady Adelaide wants to adopt her. Dorcas regrets playing Cupid between Thomas and Miss Ellison.