When off-gridders and outdoorsmen need machines to survive in the wild, they turn to Clint Greathouse and Todd Anderson, who create backcountry builds using nothing but recycled parts, outdoor ingenuity, and sheer determination.
Clint and Todd continue their new business by turning a lawnmower into an off-road wheelchair for a disabled outdoorsman and combine a camper with a snow-machine to make a mobile ice fishing shack for a local trapper.
Clint and Todd leave the comfort of their shop to transform a client's Geo Tracker into an all season Alaskan side by side out in the elements. Meanwhile, the shop crew must band together to build a boat capable of traveling over a frozen lake.
Clint and Todd turn a four-wheeler into a multipurpose tool for the crew of a crab fishing boat. They finally find a client for the Hägglunds they acquired in their very first build, making an amphibious rescue vehicle that scores them a massive payday.