Lincoln: Divided We Stand
The remarkable story of Abraham Lincoln, from his complicated and tragic personal life to his history-making political career and presidency.
Rising Star
Abraham Lincoln's life before political stardom, from his frontier roots to his courtship of Mary Todd Lincoln, who pushed him to great political heights.
Portrait of a Leader
Lincoln showed how poignant oration, political savvy and moral conviction could help a lawyer from Illinois ascend from obscurity to the White House.
As the Civil War ended, Lincoln delivered the most iconic speech and piece of legislation of his career, but at great cost to his marriage and family.