They are clumsy, ineffective and policemen... Everything goes wrong for Chief Inspector Paco and his team. Aware of their deficient skills, they will show their more human side when trying to solve cases, with more good intentions than success.
Luck
Paco, Mariano and Lucas enter a bank branch to withdraw money. Moments before the policemen enter the office, a gang of robbers is about to rob the bank and take hostages.
Don Lorenzo entrusts Paco and his men with the custody of a key witness in a trial against the Galician mafia. The operation consists of finding a safe house and locking themselves in there with the witness in order to keep the operation secret.
A press conference is held at the police station to present a drug stash that has been seized. At the end, Don Lorenzo asks Paco and his men to transport the cocaine to the incinerator.
The Rebenque brothers, some criminals that Paco arrested years ago, have escaped from prison. A policeman who was wounded in the escape says that he was left alive to tell Paco that he is their next target.
Miranda and his men discover, by chance, a stolen painting that turns out to be an authentic Miró that disappeared from a foundation a month ago.
Paco and his men investigate an industrial espionage operation. They soon discover that it is actually a chemical weapons trafficking network.