Lovecraft Country
Based on Matt Ruff's novel, this series follows Korean war vet Atticus Freeman, his friend Letitia and his Uncle George on a journey across 1950s Jim Crow America where they face racist terrors and the terrifying monsters of an H.P. Lovecraft paperback.
Sundown
Atticus Freeman travels from the Jim Crow South to his hometown of Chicago in search of his missing father Montrose--recruiting his uncle George and childhood friend Letitia on a journey to find him.
While Leti and George luxuriate in their new surroundings, Atticus grows suspicious of their hosts at Ardham Lodge, where an ominous ceremony looms.
Holy Ghost
Leti's plan to open a boarding house in a white neighborhood is challenged by a series of racist acts--and awakens dormant spirits in the house.
After Christina shows up at her doorstep, Leti confronts Atticus about his plan to surreptitiously return to Florida; in search of missing pages to a crucial text, Leti, Tic and Montrose head to Boston, with Hippolyta and Diana along for the ride.
After making a devil's bargain with William, Ruby steps into the charmed shoes of a white woman, but her transformation only fortifies her resentment of the racial divide. A betrayal by Montrose unleashes Atticus' pent up rage.
In the throes of the Korean War, nursing student Ji-Ah crosses paths with a wounded Atticus, who has no recollection of their violent first encounter.