Lucifer Lucifer
After leaving hell, Lucifer Morningstar seeks a more exciting life in Los Angeles; when a murder connects Lucifer to Detective Chloe Decker, he becomes interested in the idea of punishing criminals.
When a movie star's son is killed after being chased by the paparazzi, Chloe takes a deep look into the case with a little help from Lucifer. Meanwhile, Maze and Amenadiel continue to encourage Lucifer to go back to hell.
When a 22-year-old future superstar quarterback wakes up to find a dead girl floating in his swimming pool, he turns to his friend, Lucifer, for help. Lucifer enlists Chloe to investigate the case, which leads to the world of big money sports and people who will literally kill to be number one.
In an effort to get over his infatuation with Chloe, Lucifer decides that he must seduce her. Meanwhile, the two team up on a missing girl case and Amenadiel confronts Maze about his concerns about Lucifer.
After a shooting occurs at a fashion show and a young woman is killed, Lucifer becomes intrigued by the danger of the situation and begs Chloe to get in on the case. Meanwhile, when Maze admits to Amenadiel that she wants to go back to Hell, he sets his sights on Dr. Linda.
Lucifer abandons Chloe when he becomes bored with her investigation into a ruthless biker gang murder. However, when he discovers something was stolen during the crime that was very personal to him, he demands that Chloe let him rejoin the case.