Make It Artsy
Nature
Adding floral accents to plain lettering; adding patina to copper; monostenciling; printing designs with items from nature.
Paint Techniques
Creating a cool canvas with custom-cut stencils, masking tape and paint; artistic journal page using thick and thin paint methods; additive and reductive monoprinting; embossing.
Paper beetles; a dragonfly portrait made with transparent overlays; a wall hanging made from an embroidery hoop featuring pigs; a nature inspired doodling meditation.
A faux shibori dyeing demonstration; unique frames using small strips of wood for a rustic or metallic look; exploring textures and shapes through writing and letters.