Great American folk tales have been passed down for generations, often through word of mouth. While many of the stories snowball into legends over the years, most contain at least a kernel of truth. Bil tries to find that truth as he explores the claim that John Henry out-drilled a steam-powered drill, uncovers if Johnny Appleseed is truly responsible for all our delicious apples, and checks if a mythical cowboy really rode a cougar and wielded a rattlesnake as his lasso.
Bil aims to answer why exactly we remember the Alamo, how Davy Crockett really died, and if Civil War soldiers were healed by an angel's glow.
Bil separates fact from fiction surrounding the legendary Bowie Knife, attempts to outshoot Abe Lincoln, and unloads the Colt 45 origin story.