Maya and the Three
Quinceañera
On the day of Maya's coronation, an uninvited guest from the Underworld arrives with shocking news about her origins, then delivers a dire ultimatum.
The Prophecy
A crushing loss sheds new light on an age-old prophecy, sending Maya on a far-flung quest to find three warriors who help her save the world.
A search for the jungle land's legendary skull archer leads Maya and Rico to a gifted warrior, the reclusive Chimi, known to locals as "Monstruo Blanco."
A burly golden mountain barbarian named Picchu joins Maya's party as the third foretold warrior; later that night, Zatz confronts Maya about her motives.
Lord Mictlan's army attacks Teca, but Maya and her friends fight back; when the gods return, a second battle reveals strengths they didn't know they had.