Mirage Mirage
Convinced her late husband died in a tsunami, Claire discovers he's still alive 15 years later and sets out to find him, embarking on a life-or-death mission that includes blackmail, nuclear sabotage and deceiving the people she loves the most.
2004. Christmas Eve in Thailand. Claire and Gabriel are on vacation, madly in love. But the next morning, Claire wakes up alone in bed to the sounds of screaming.
Now that she knows Gabriel is alive and has witnessed how violent and dangerous he is, Claire is determined to find him. She wants answers-she wants to know why he faked his own death. And what he's involved with here.
Claire helps Gabriel approach Birgit, the cyber security chief engineer of the Al Razah research center and an old acquaintance of Claire's from her time working with Hexatom.
Claire has invited two Canadian "investors" and some other expat friends for a romantic dinner in the desert, but it's a trap to set up Doug.
Claire uses the mole's identity card to get into the nuclear power plant; she's the only one that can prevent the catastrophe; back at their hideout, Claire and Gabriel are not ready to let down their guards.
To persuade Claire to turn on Gabriel, Doug and Jennifer reveal Gabriel's duplicity. According to them, Gabriel is manipulating Claire, just like when he approached her for his mission in Kazakhstan.