mixed-ish
Rainbow Johnson recounts her experience growing up in a mixed-race family in the '80s and the constant dilemmas she and the family members had to face over whether to assimilate or stay true to themselves. Bow's parents, Paul and Alicia, decide to move from a hippie commune to the suburbs to better provide for their family. As her parents struggle with the challenges of their new life, Bow and her siblings navigate a mainstream school in which they're perceived as neither black nor white. The family's experiences illuminate the challenges of finding one's own identity when the rest of the world can't decide where you belong.
Becoming Bow
A young Rainbow Johnson recounts her experience growing up in a mixed-race family in the '80s, and the dilemmas they face to acclimate in the suburbs while staying true to themselves.
After a teacher tells Rainbow to make sure her hair is "neat" for picture day, she becomes self-conscious and begins a complicated relationship with her hair; Johan and Santamonica struggle with their own hair identity.
When Rainbow is tasked with a school assignment that requires her to trace her roots, she learns that history is more complicated for her mom's side of the family than it is for her dad's.
Bow has to consider the social impact of her date choice for her first school dance; Johan discovers his love of fashion; Santamonica spends some time with Harrison.
The popular girls at school ask Rainbow to join their group Halloween costume as Tootie from "The Facts of Life"; Rainbow thinks she has an opportunity to fit in, but Denise thinks differently; Alicia doesn't want the kids to go trick-or-treating.