Schooled
Set in the 1990s at the same William Penn Academy formerly attended by "The Goldbergs," "Schooled" follows Principal John Glascott as he leads a faculty of teachers with wildly different views on how to mentor students -- including graduate Lainey Lewis, coach Mellor and enthusiastic super-teacher Charlie Brown, or CB for short. Glascott's nurturing and communicative approach to caring for children is particularly at odds with coach Mellor's tough-guy belief that physical competition brings out the best in students.
Be Like Mike
Lainey returns to William Penn Academy, where she has a hard time adjusting to being an authority figure; Coach Mellor struggles with Michael Jordan's influence on modern-day basketball.
Lainey's All That
Hoping to gain respect among her colleagues at school, Lainey comes up with a misguided plan to give an awkward and insecure student a full makeover. Meanwhile, Principal Glascott and Coach Mellor take friendly competition to a new level when they are both romantically interested in the math teacher.
Lainey and Glascott encounter an overbearing parent and enlist the help of Beverly Goldberg; Mellor realizes he might want to be a father after C.B. shows him how to care for confiscated digital pets.
Mellor tells Lainey that sports are king at William Penn, which inspires her to put on the Broadway musical "Rent" to show Mellor the arts are just as important as athletics. Meanwhile, Glascott and CB struggle to modernize the school's outdated boy's health education program.
When Lainey starts to teach the easy A course for jocks, Coach Mellor challenges her to expect more from his athletes; after CB points out Felicia needs to beef up her resume for college, Glascott bribes his niece to run for class president.