Moon Embracing the Sun
A young prince of the Joseon Dynasty falls in love with a shaman who lost her memory and forgot her noble past, but their romance is thwarted by political intrigue and palace machinations.
The crown prince of Joseon meets a noble-born girl who is destined to become his future queen, but she disappears soon after.
Eight years later, Lee Hwon becomes the king and meets Wol, a shaman who resembles his lost love, Yeon-woo.
Wol regains some of her memories from her past life as Yeon-woo and learns that she was betrayed by her own family.
Lee Hwon investigates the circumstances surrounding Yeon-woo's death and discovers a shocking truth about his own family.
Lee Hwon confronts his father, the king, about his role in Yeon-woo's death and becomes determined to uncover the truth.