Mysteries of the Deep
Host Jeremy Wade explores a range of fascinating and compelling stories from the deep sea -- from lost treasures and missing ships to strange ocean bed discoveries and odd scientific phenomena.
The Bermuda Triangle Conspiracy
Jeremy Wade investigates if one of the Bermuda Triangle's most infamous disappearances was part of a conspiracy by a secret agent at war with the United States, and using technology, experts reveal if it vanished for far stranger reasons.
Jeremy Wade reveals the new deep-sea discoveries that might offer definitive proof of the infamous giant squid, and using this fresh evidence, experts investigate if this underwater monster is the legendary kraken.
When a mummy is discovered on an abandoned boat, investigators struggle to explain where it came from; Jeremy Wade reveals what happened and the strange forces to blame for this mysterious phenomenon on the high seas.
Newly declassified files reveal the details of an unexplained encounter between the US Navy and UFOs that seem to defy the laws of physics; using cutting-edge tech, Jeremy Wade investigates the truth behind this alien mystery.