Mythical Beasts Mythical Beasts
MYTHICAL BEASTS investigates the ancient legends of dragons, giants, vampires, and other monsters to uncover the real science behind civilization's fabled creatures. Using the latest in archaeology and paleontology, we shed new light on these strange and enduring monster mysteries.
New discoveries suggest that a sea beast like the Kraken could have existed, and experts examine a strange monster that could give shocking answers into this underwater mystery.
Terrifying new discoveries reveal the bloody truth behind the legends of vampires, and experts investigate why people believed these monsters had a taste for human blood.
New discoveries reveal the bloody origin of the feathered snake god, and experts investigate why the ancient Mesoamericans believed that human sacrifice was the only way to appease the deadly monster.
A new excavation at the mysterious home of the Minoans leads to a startling discovery about real-life origins of the Minotaur, and experts decode artifacts that point to bloody human sacrifices for the ferocious monster.