New Tricks
A team of retired former detectives with over 80 years service between them and three very distinct personalities is recruited to re-examine unsolved crimes. The squad is headed up by Sandra Pullman - a detective in disgrace after bungling a hostage situation.
The UCOS team investigate the brutal unsolved murder of a young police woman. But as Pullman struggles to keep the boys under control, it becomes clear that this case is more personal than she's letting on. Phillip Sheppard was charged with the murder, but maintains his innocence to this day.
The UCOS team investigate the 20 -year- old murder of Josh Livesey, a young peace protestor, killed at the outskirts of a nuclear base in 1984. Is the killer one of the four secretive friends he camped with, or is the team in danger of exposing a Special Branch cover up?
When a missing person case which Lane originally investigated gets re-activated, he's determined to crack it. But when the team swiftly uncover another two mysterious disappearances, they start to think they've got a serial killer on their hands. Can Lane finally lay the case to rest?