North and South
1842. Two West Point military academy cadets form a bond of friendship strong enough to survive the forces leading to the United States' Civil War - forces that will rip their country into North and South.
Orry Main, a heir to a Southern plantation, and George Hazard, the son of a Pennsylvania industrialist. See how their friendship grows and discovery of the women they will love for the rest of their lives.
George and Orry graduate from West Point just in time for the Mexican/American War. They are shocked to find themselves under the command of Elkanah Bent.
While tensions between the North and South heat up, Tillet Main dies and Orry becomes master of Mont Royal, while George marries Constance and becomes manager of Hazard Iron.
In South Carolina, Virgilia encounters a slave named Grady and aids his escape. They later marry and take up residence in a Philadelphia shanty while pursuing their abolitionist activities.
Madeline becomes a prisoner in her own home; Ashton marries James Huntoon; George and Orry have an argument that threatens their friendship and prompts Orry to hide himself in a bottle.
Ashton is banished from her family after they learn of her elaborate, but failed, scheme to have her sister's betrothed killed. Madeline escapes from her jailer/husband, seeks refuge at Mont Royal.