The Thorn Birds
Mary Carson, the owner of a large sheep ranch, becomes enamored of parish priest Ralph de Bricassart even as he takes notice of Mary's niece Meggie Cleary. When Ralph does not return her ardor, Mary plots to influence his destiny even from the grave.