Taught by Professor Lawrence Weinstein of Old Dominion University, this course explains the science, history, hazards, applications, and latest advances in nuclear physics. You learn the principles of radioactivity, how nuclear bombs and reactors work, the uses of radiation for cancer treatment and medical imaging, what makes some forms of radiation dangerous, plus you tour a linear accelerator.