One and Only & Forever and Ever
Zhou Sheng Chen (Ren Jia Lun), determined to become a loyal general, leaves his brother's house at thirteen to pursue his noble quest. Cui Shi Yi (Bai Lu), a well-read noble daughter initially betrothed to the Crown Prince, faces devastating political schemes that render her mute and change her future. When Sheng Chen returns to the capital, he accepts Shi Yi as his disciple to ease tensions between the royal family and her clan. Despite their growing closeness, their sense of duty and the palace's constant turmoil prevent them from exploring their true feelings. Adapted from the novel "One Life, One Incarnation – Beautiful Bones" by Mo Bao Fei Bao.