Outopus
Seasaw
Paul suggests the idea of using a seasaw to catapult themselves out of the tank and into the sea. First Dumbus tries with incredible bad luck, he ends up crashing into the wall and back in the tank.
The Fan
Octupus Klint believes using the roof fan could help them escape the tank. After creating a ladder of octopuses and just before they are about to reach, Murphy touches the switch and makes the fan faster, making them go flying around the room and back into the tank.
A cannon seems like the perfect way to be shot out into freedom, so Murphy is put into the cannon. After using several matches Paul decides to use a torch to turn on the string, but he didn't expect the huge explosion that followed.