Paatal Lok
Bridges
Inspector Hathi Ram Chaudhary is going through his dead beat job when he lands up a big investigation. Three men and a woman have been arrested for the attempt to murder a big prime time journalist Sanjeev Mehra, and Hathi Ram is asked to build a case. Meanwhile, for Mehra, this news couldn’t have come at a worse time for he struggles with problems at work and a boss who wants to fire him.
Hathi Ram and Ansari use every technique in the book to interrogate the four suspects. Finally they manage to break one of them and his statement points to a certain ‘Master ji’ from Chitrakoot. Meanwhile pressure mounts on Sanjeev Mehra at the work front.
Hathi Ram gets sucked further into the case, but the investigation hits a dead end with the mysterious death of a key suspect. Sanjeev Mehra starts forming a plan to cash in on his renewed popularity. A procedureal screw up gets blown up and lands Hathi Ram in serious trouble with the bosses.
Hathi Ram, suspended from his job, struggles to keep himself away from the case while dealing with rising issues at home. Sanjeev Mehra makes a dubious populist move that does not go well with Sara and creates a rift in their budding romance. CBI starts investigating the case and comes up with a shocking theory.
Hathi Ram travels into the past of Kabir and Cheeni, and that makes him further convinced that the CBI's 'terrorism theory' is fabricated. Hathi Ram's son lands into serious trouble with the bad guys and he is forced to step in and take action.