Palme: The Murder Investigation
For years, Mikael Hylin has collected information about the investigation into Olof Palme's murder. The series is both a depiction of Stockholm's criminal underworld and an investigation into Palme as a person.
Mistakes around the witness confrontations received a lot of criticism at the time. And the crucial mistakes led to Christer Pettersson being acquitted in court several years later.
We find out more about the alleged killer, Christer Pettersson, and the evidence against him. He is still the only person who has been prosecuted and convicted of the murder, but was acquitted on appeal.
A detective speaks out about conclusive evidence that was falsified to ensure that Christer Pettersson received a guilty verdict.