Pepper Ann Pepper Ann
After learning that Craig has been cast as Romeo in the Drama Club's production of Shakespeare's Romeo & Juliet, Pepper Ann auditions for the role of Juliet. Pepper Ann is assigned an after-school job to further her knowledge and understanding of economics.
Pepper Ann's old friend from several summer camps ago, moves to town. Milo is set to defend his "Crunch Pod" video game title for the fourth consecutive year in a row, but Pepper Ann accidentally beats him and gets crowned the new champ.
Mom doesn't think Pepper Ann and Moose are spending enough "quality time" together. Pepper Ann and friends, ripe for a lesson in responsibility, are assigned babies (dolls), that must accompany them everywhere, for an entire weekend.
Pepper Ann needs money for the newest, coolest roller blades. Time again for the Pearson family vacation to "the black hole that is Lake Tammy."
A class field trip to Hazelnut's very own Sani-Paper - the world's largest supplier of toilet seat covers. It's time again for the Hazelnut Middle School Science Fair. This year Pepper Ann is committed to beating Alice Kane, her arch-rival, and winner of the fair three years in a row.