The Great Courses Signature Collection
Taught by Professor James F. P. Cotter of the University of Minnesota, Morris, this course teaches you the fundamentals of field geology. You learn the basics of rocks, minerals, and landforms, and how to apply this knowledge to read an outcrop, find and prepare fossils, assess soil and groundwater, prospect for gems and ore, and much more.