Prodigal Son
As Malcolm's childhood memories start to take shape, he realizes his father's killing spree may not have been a surprise to everyone in his family. While Malcolm continues to investigate his past, the murder of a famous model and social media influencer sends him, Gil, Dani, and JT on the hunt for a stalker with a creepy eye for design.
Malcolm searches the depths of his mind to unravel the mystery of “the girl in the box,” but with his night terrors and lack of sleep increasing, his real life becomes more and more of a blur. When the NYPD investigates a homicide, they assume it is linked to a drug cartel. Plus, Malcolm discovers a secret about Dani’s past that draws them closer together.
When Bright uncovers a photo of himself and Martin from when he was a kid, he is forced to focus on the repressed memories from his childhood psyche. Meanwhile, he finds himself bonding with a young boy connected to the NYPD’s latest homicide. Also, Jessica and Malcolm finally agree on one thing – they must put a stop to Ainsley’s idea to interview “The Surgeon.”