Ranch to Table
Seventh-generation cattle rancher and entrepreneur Elizabeth Poett tackles the work of running her family's 14,000-acre ranch while crafting regional dishes using her own fresh ingredients.
Welcome to the Ranch
Elizabeth Poett welcomes us to her family's 14,000-acre ranch in California. Working side by side with her husband, Austin, she tends to the land beginning at dawn. For dinner, she prepares a Santa Maria Style Tri-Tip and a Blackberry-Apple Galette.
Elizabeth uses fresh strawberries to make and preserve homemade jam that her family can enjoy year-round. Then, she whips up a strawberry shortcake with ginger whipped cream for a family night around the fire.