Rapa
Amparo Seoane, the mayoress of the Galician town of Cedeira and the woman with the most power, is assassinated. Investigating the crime becomes an obsession for Maite, who is a civil guard sergeant, and Tomás, the only witness to the murder.
While Amparo is buried, the investigation to clarify her death continues its progress. One of the possibilities is that she was for a political matter, but there is another suspect that she does not have an alibi and her car fits her description.
Cedeira is preparing for the traditional "Rapa das bestas", perhaps the last if the mine project is approved. After being removed from the case, Maite feels bad and agrees to help Tomás in the investigation that she has started on her behalf.
After several months of Rapa, the investigation into Amparo's murder has lost relevance and is about to become one of the many unsolved homicides. Maite returns to her post and tries to resume the investigation again.
Maite and Tomás continue to connect the dots and after the writer remembers Amparo's last words, they are unknowingly very close to discovering the truth, but they must hurry and prevent the murderer from committing a new crime.
Cedeira becomes the scene of two terrible crimes. Maite confronts Norma and tells her that they know that she is the author of the murders. The case takes an unexpected turn, but Maite and Tomás are convinced that Norma is guilty.