Rawhide
Trails boss Gil Favor and ramrod Rowdy Yates encounter a stage coach accident while driving their cattle north. They discover that a lone horseman is menacing the travelers, a professional killer named Jardin.
Trail boss Gil Favor sees his crew of cattle drovers seeking release from the tensions of trail life by indulging in a shatteringly violent day-off in a tough little frontier town. Before Gil can restore discipline, his ramrod, Rowdy Yates, has gotten himself involved with a dance hall girl and the gun-happy town marshal.
Trail boss Gil Favor and ramrod Rowdy Yates get a taste of the capricious power of Jed Reston, a cattle and land baron, as they drive their herd north.