Rebellion
The city has been leveled by British bombardment. The rebels are cornered and eventually surrender. The wounded Connolly, Jimmy and Elizabeth are amongst those arrested. As the Rebels wait to hear their fate, the executions begin.
Questions of betrayal rattle both Winter's office and the IRA ranks. Personal attachments push Ursula and Jimmy to drastic measures.