Redakai: Lokar's Shadow
In the Redakai universe, good and evil struggle for the same mysterious energy force: Kairu. In the hands of good, Kairu is a living force that guides the universe. But in the hands of evil, Kairu can be a destructive force unlike anything else. Those who learn to wield this energy become most powerful Kairu masters: the Redakai.
When the Imperiaz E-Teens use a mind-clouding attack to make it look like Ky broke a kairu code, he's promptly removed from Team Stax.