Kingdom Kingdom
Kingdom is a visceral family saga that takes place in Venice, California and is set against the backdrop of the renegade subculture of Mixed Martial Arts (MMA). It is a world rife with complex characters and relationships that unfurl in surprising and deeply human ways. Byron Balasco is creator, executive producer and showrunner.
Lisa lays out the reality of their finances while Alvey tries to convince her his plan for Ryan is the solution; Ryan adjusts to life in a halfway house;Jay professes his desire to fight again but Alvey refuses to help until he sees more dedication.
Ryan settles into a new job with fellow ex-cons while Alvey meets with Ryan's parole officer; Nate begins physical therapy; Keith is taunted by Michael; Ryan learns of Keith's past; Jay offers Christina a way out.
Christina professes her desire to move and get a fresh start. Jay has other ideas on how to save her. Alvey is on edge after potential investors send unwelcome gifts to the gym. Lisa reveals she’s going to help Jay which doesn’t sit well with Alvey. Nate finally speaks with Detective Gaines about his case. Alvey meets with Garo, an old friend and fight promoter, about Ryan.
Alvey fantasizes about revenge and questions his self-control; Lisa's father comes to town; Nate's love life heats up; Keith and Ryan struggle with loneliness during Family Day at the halfway house; Alvey advises Lisa to forgive Ryan.