Rise
Sacred Water: Standing Rock
The people of the Standing Rock Indian Reservation of North and South Dakota fight to stop a pipeline from being built on their ancestral homeland.
Over 5,000 Red Power warriors have descended on Standing Rock camp to stand in solidarity and protect tribal burial sites from the construction of the Dakota Access Pipeline.
Apache sacred land has been handed over to a multinational mining company by the US government, but the San Carlos Apache are fighting to stop the transfer.
MMA is exploding in "Indian Country" as young Navajo fighters enter the cage, reviving old warrior traditions to battle the alcoholism, racism, and violence facing Native youth.
Canada's largest Urban Rez takes back the streets, battling the intergenerational effect of residential schools, poverty, high crime and violence directed at girls and women.