River Where The Moon Rises
Raised as a soldier since birth, ambitious Princess Pyeong Gang (Kim So Hyun) intends to become the first Empress of Goguryeo after she learns about her real identity. She will stop at nothing to realize her dream, but her plans hit a hitch when she meets the peace-loving On Dal (Na In Woo). The duo fall for each other, despite their very different outlooks. On Dal decides to do whatever it takes to help Pyeong Gang achieve her goal, even if it means turning his back on his values. But the Princess’ quest to take the throne could end up forcing her to pay a price she is hesitant to pay, as a deadly fight for power is about to break out. Will Pyeong Gang and On Dal – and their love – survive this bloody struggle? This 2021 South Korean drama series was based on the novel “Princess Pyeong Gang” by Choi Sa Gyu and was directed by Yoon Sang Ho.