Royal Betrothal
Rescued from the brink of death a decade ago, Meng Ting Hui (Wu Jin Yan) has transformed from a nameless survivor into the Daping Dynasty’s first female scholar to enter the prestigious Hanlin Academy. Known for her sharp wit and cunning nature, she has spent years navigating the treacherous waters of the imperial court. While her peers see only a ruthless official, she harbors a secret devotion to the man who saved her – Emperor Ying Gua (Chen Zhe Yuan). Ting Hui is intent on helping Ying Gua become the greatest ruler in history, no matter what it takes. But amidst the power struggles and political schemes, Meng Ting Hui remains blind to the one truth that could change everything: the Emperor’s heart has belonged to her all along. This drama was adapted from the novel "Jiang Shan Wei Pin" by Xing Yan Yan.