Ruby & the Rockits
Former ‘80s rock star David Gallagher (David Cassidy) gets the surprise of his life when teenage Ruby (Alexa Vega) shows up and claims to be his daughter. Since the prospect of child-rearing doesn't jive with his efforts to revive his musical glory days, he looks for help from his more responsible brother/former band mate, Patrick (Cassidy's real-life half-brother, Patrick Cassidy). Patrick and his wife, Audie (Katie Amanda Keane), welcome Ruby with open arms, and she finds fast friends in their two sons, Jordan (Austin Butler) and Ben (Kurt Doss). But Ruby's deepest desire is to have a relationship with her father, and it will take compromise and forgiveness on everyone's part to become a true family.
David and Patrick are at odds on whether Ruby should date one of her older potential band mates.
David dates Ruby's favorite teacher, much to her chagrin, while Jordan and Ben attempt to make easy money starting a home tour for crazed Rockits fans.