Scott & Bailey Scott & Bailey
Janet Scott and Rachel Bailey are Detective Constables in a Manchester Major Incident Team. Though dedicated to cracking their challenging cases, Scott and Bailey also have personal dramas to contend with in their lives outside the force.
DC Rachel Bailey of Manchester Metropolitan Police is angry at being dumped by her married lover, a barrister named Nick Savage. She joins her colleague, DC Janet Scott, on the major incident team to investigate the murder, made to resemble a suicide, of a pregnant Turkish girl named Emel Yilmatz. Janet is approached by her old friend Geoff to reopen a dead case, and Rachel obsesses about getting revenge on Nick whilst making an arrest.
Rachel's ex-lover is the defending barrister for Georgios Stelikos, on trial for the rape and murder of drug addict Hannah Conway, and Rachel is horrified when he escapes conviction. A hung-over and bruised Hannah is brought in for questioning, but is she the killer?
Porn actress Vicky Birkinshaw is arrested on suspicion of murdering her husband. Rachel's professional life hangs in the balance when DCI Gill Murray finds out that her relationship with Nick could have put the Stelikos case at risk.