"Secrets of the Zoo: Tampa" is back for more wild adventures in the Sunshine State; the stellar team of vets and animal care experts at ZooTampa are devoted to an exotic cast of animals, from African elephants to Florida panthers and Cuban iguanas.
Stingray Stunner
The ZooTampa family is growing as Ceduna the Female Koala has a baby inside her pouch! Meanwhile, Bruce, a beloved Aldabra Tortoise, falls ill and gets breakfast in bed. Stuart, a pale stingray, soaks up some Florida sun in order to get back his color and his groove!
It’s spring at ZooTampa, and the alligators, skunks and bears are emerging from hibernation. On this episode, a newborn bear cub is rushed to the zoo after being abandoned by its mother. A lemur experiences its first seasonal allergies. Meanwhile, a training drill involving sloths tests everyone’s patience.
Baby fever takes over ZooTampa! The penguin keepers are on egg watch with the hope that penguin parents, Rocky and Thumbelina, hatch two new chicks. Team Asia pairs its mating Malayan tigers with anticipation of breeding a cub, and Dr. Ray rescues an abandoned newborn river otter, which he plans to nurse back to health and eventually return to the wild.
After more than 15 years in the ZooTampa family, chimpanzees Twiggy, Jamie and Nick are ready to retire! The team says heartfelt goodbyes while preparing the trio for the voyage to their new San Francisco home. Meanwhile, the staff welcomes rescued manatees Roomba and Kayo to the newly renovated ZooTampa Manatee hospital.