Shred Hacks
How to Straight Line
Straightlining is all about speed and moving forward down the mountain without hesitation. Master snowboarder Xavier De Le Rue shares his best tips on how to straightline.
How to Splitboard
Learn how to splitboard like a pro. Find out how to best make it up the mountain ski touring on a splitboard. It's all about caring for the equipment properly and saving energy.
Xavier De Le Rue is surprised that there aren't more skiers and snowboarders using ice axes. Find out the best ways to use this handy tool that has multiple purposes and helps increase safety when shredding.
Snow stability is always a concern when freeriding. Xavier De Le Rue walks through the best and safest ways to manage a potential avalanche. Xavier knows what he's talking about because he's faced a deadly avalanche before.
Heading out for your first tour can be intimidating, but following Xavier De Le Rue advice makes its a lot smoother. Top priority is to prepare for where to go and all the gear needed.
French snowboarder Xavier De Le Rue demonstrates how to use a transceiver in emergencies. When shredding together everyone should be wearing a transceiver and know how to use it to locate each other in case an avalanche were to happen.