Slow Burn
"Slow Burn" is a docuseries based on the hit Slate podcast of the same name. From Nixon and Watergate to Clinton’s impeachment, host Leon Neyfakh excavates the strange subplots and forgotten characters involved in the downfall of a president—flashing back to politically tumultuous times not so far removed from today.
Losing Ground
In the wake of the Watergate break-in, Texas Congressman Wright Patman follows a money trail that seems to lead to the White House. What follows is an extraordinary game of political cat and mouse.
A plane goes down in Chicago, intensifying suspicions of conspiracy in the Watergate case. Mainstream journalists and intrepid outsiders pursue the truth through Nixon’s bid for reelection.
Smoking Gun
Republicans and Democrats struggle to work together under growing public pressure while an obscure White House bureaucrat named Alexander Butterfield drops a bombshell.