Small Axe
SMALL AXE tells stories about London's West Indian community from the late-1960's to mid-1980's. The title is derived from a Jamaican proverb, which has resonance throughout the Caribbean, "if you are the big tree, we are the small axe".
Mangrove
The true story of the Mangrove restaurant, a lively community hub in London’s Notting Hill that was the subject of relentless police raids during the 1970s and a consequent trial.
The true story of award-winning writer Alex Wheatle, who spent his childhood in a mostly white institutional care home and was jailed after the Brixton uprising of 1981.