Son of a Critch
Mark, a boy much older inside than his 11 years, uses comedy and self-deprecation to win friends and to connect with the small collection of people in his limited world.
After being bullied on his first day of junior high, 11-year-old Mark takes a shot at one of the bullies - a young girl named Fox - and learns that words can hurt a lot more than fists.
An encounter at a funeral parlor leads to Mark's first date with a girl, and Fox is unexpectedly jealous. Meanwhile, Mary tries to get Dick to sell her the old radio station truck.
When Mark's cello is taken by a gang of bullies, Fox begrudgingly comes to his rescue. Meanwhile, Pop and Sister Rose stroll down memory lane when it's revealed they used to be an item.
When Ritchie invites himself to a sleepover, Mark scrambles to hide his family's "eccentric" behavior. Mike Sr. takes a staunch pro-cucumber stance when a grocer buys ads on VOCM Radio.
Mark fears he'll be outed as a Monarchist to his family when he's chosen to appear on TV with the visiting Charles and Diana. Meanwhile, a gift from Dick comes between Mike Sr. and Mary.
Mark and Ritchie receive police protection after witnessing a grizzly crime on Halloween night. Fox grows tired of her brother's increasingly delinquent behaviour.