Star Trek: Deep Space Nine Star Trek: Deep Space Nine
An aphasia-like virus planted in DS9's food replicator system by the Bajoran underground against their onetime oppressors lies dormant until being activated during refurbishment.
The first two species to visit through the wormhole are hardly ceremonial: one, described only as "Tosk," is being hunted in a formal, ritualized sport that both he and his pursuers enjoy.