Terminator: The Sarah Connor Chronicles
Tired of fleeing from both killers from the future and law officers in the present day, Sarah Connor resolves to go on the offensive against whatever new technological enemies may travel back in time to murder her teen son, John, who is destined to become the savior of mankind. Sarah and John find unexpected allies in Cameron, an enigmatic student at John's school, and FBI agent James Ellison.
In the series premiere, again facing relentless Terminators that will stop at nothing until John, the future leader of the resistance, is eliminated, Sarah Connor stops running and starts fighting back against fate and the machines that are out for her son.
When Sarah, Cameron and John track down stolen cargo, John becomes separated, leading him to discover the future isn't as safe as he had hoped.
When Sarah's friend Andy (recurring guest star Brendan Hines) submits his computer into a chess competition, she revaluates his computer's capabilities and worries where it could all lead.
While fighting for his life and moving in and out of consciousness, the stranger (recurring guest star Brian Austin Green) remembers life in the future and his personal battle against the machines.