The Art of Living - with Niklas Ekstedt
Costa Rica
Pura Vida - a simple and stress-free life - is the motto of the Nicoya Peninsula in Costa Rica. Niklas wants to see if a simple life far from the consumer society is the key to a long, happy life.
On Ikaria, an island in the Greek archipelago, the average lifespan is 10 years more than the rest of Europe. Niklas meets several locals and sees how staying active and being social affects us.
Okinawa is known for being the place in the world where you live the longest. Niklas tries to figure out how much the food has to do with this, and also gets to learn the basics of Karate.
In a village on the Italian island of Sardinia, people have lived longer than in the rest of the world since Roman times. Of course, Niklas wants to find out what makes this mythical place so special.
Many 100-year-olds come from the southern Swedish village of Vittsjö. Niklas goes to there to meet the two sisters Gunvor, 104, and Britta, 94.