The Barbarian and the Troll
Evan, a spirited bridge troll in search of excitement and a place to perform his songs, finds adventure when he meets Brendar, a fierce female warrior on a quest to avenge an attack on her family.
Brendar the Barbarian
Brendar, kicked out of the Royal Order of Warrior Princesses, is left as a "feared and revered" Barbarian. Troll Evan is an aspiring musician who burns his own bridge and convinces Brendar to bring him on her quest to defeat an evil demon.
Off to See the Wizard
Brendar and Evan travel to Horus' castle, where the wizard hires her to defeat the evil witch who turned his daughter into an owl. Brendar chooses Axe as her payment, while Evan has to prove he's worthy of going with the group on the quest.
The group arrives at the witch's castle for an epic battle of swords and spells, and a surprise admission from Stacey that shocks her father.
Brendar faces off against a Royal Order rival, but the result casts doubt about her ability to complete her ultimate quest.
Evan is forced to return to his parents' house to secure Trolls Passage on the group's journey, but it won't be easy since he already burned that bridge.